Monday, May 08, 2006

hidup ini..

Hari ini aku bagun tido dengan rambut yang sudah di potong,potong rambut pun sebab kena paksa..potong rambut atau tidak di benarkan masuk ke kelas.dengan rasa berat hati aku pun potong rambut..

Tiba di kelas lecturer tu,aku,seorang pelajar yang pemalas dan bodoh ni bersama seorang kawan aku yang seanggkatan je yang potong rambut.Sedangkan hari yang kitaorang di warning tu ade 3 orang.Dua orang bodoh dan seorang budak yang sangat pandai..

Dengan penuh pilih kasihnya,budak yang pandai tu tidak dihalau keluar kelas..Sudah lah rambutnya lagi panjang dari aku,langsung tak kena sound..menyirapnya aku..

Aku selalu berfikir,adakah hidup ni dijadikan hanya untuk yang pandai?untuk yang cantik?untuk yang segak?atau untuk yang kaya?..Selalunya yang kaya akan memilih yang kaya,yang cantik untuk yang segak dan segala-galanya hanyalah untuk mereka-mereka ini..Si cantik akan akan memilih yang kaya walaupun si kaya tu tidak segak.Dan si segak boleh mempergunakan anugerahnya memikat si cantik biarpun si segak tu tidak kaya..Si pandai pula boleh bermain-main di dalam kelas tanpa ditegur oleh lecturernya,tapi jika si bodh yang berbuat demikian nescaya dia akan dimaki bukan?

Adakah kehidupan ni suatu yang jujur?atau sudah terlalu banyak perbandingan antara manusia..renungkan lah..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home